12بهمن ماه 1357 روز ورود حضرت امام به میهن

دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۳:۰
12بهمن ماه 1357 روز ورود حضرت امام به میهن

 ۱۵سال تبعید و دوری شخصیتی که به عنوان مرجع تقلید یک ملت توانسته بود در این مدت پایه های نظام شاهنشاهی را بلرزاند در روز ۱۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ ، به پایان رسید


 ۱۵سال تبعید و دوری شخصیتی که به عنوان مرجع تقلید یک ملت توانسته بود در این مدت پایه های نظام شاهنشاهی را بلرزاند در روز ۱۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ ، به پایان رسید و امتی که گوش به فرمان ایشان توانسته بودند شاه ، این دست نشانده استعمار را سرنگون کنند در چنین روزی یوسف گمگشته خویش را باز یافتند.

 در روزی که قرار بود باقی ماندگان وریزه خواران شاه ، با بستن فرودگاه اجازه فرود به هواپیمایی که حامل " امام این ملت " بود ندهند . وبا تهدید حتی کار بدانجا رسید که قرار شد هواپیما را سرنگون کنند و اینهمه حکایت از دلشوره و ترسی داشت که خداوند در دل دشمنان این ابرمرد تاریخ افکنده بود و اما در طرف مقابل ، آرامش ایشان از لحظه ای که سوار بر هواپیما شدند تا آندم که رسیدند تعجب همگان را بر انگیخته بود. 

۱۲بهمن ماه حکایت از قدر شناسی امتی دارد که حاضر شد در راه خدا و اسلام خون بدهد ، واما با آغوشی باز به استقبال امام و رهبری بروند که مهرش بر دلشان نشسته بود مردی که عزت و شرف را به این کشور بازگرداند. 

سیل خروشان و دریای بیکران " ملت " در روز استقبال تاریخی از امام خمینی(ره) در این روز حکایت از دلدادگی و عشقی داشت که وصف ناپذیر بود. استقبال بی نظیری که تا آنزمان از یک شخصیت می شد نظاره نمود.

ایشان پس از ورود و تشکری که از این استقبال مردم نمودند به سمت بهشت زهرا(س) حرکت نمودند تا به مردم بفهمانند درخت نوپای انقلاب با خون جوانانی آبیاری شد که شهادت را برگزیدند و در این راه سخت، یاوران حقیقی امام شان بودند .سربازانی که به گفته امام (ره) روزی در گهواره هایشان آرمیده بودند 

 

 

نظرات

ثبت نظر